دکتر الساندرو روسبرو؛ دکتر جنیفر ویمر
چکیده
مقاله حاضر به غیرقابل مقایسه بودن نظریه فرهنگی اجتماعی ویگوتسکی (SCT) با برنامه های درسی آموزشی محبوب K-12 می پردازد که ادعا دارد در عمل به این نظریه پایبند است. (مک لئود، 2019). در این مقاله در مورد برنامههای درسی، مدلها و نظریههای اجتماعی معروف در رابطه با یادگیری زبان دوم بحث میکنیم. مثالهای منتخب برای مقایسههای قابل قیاس/غیرقابل ...
بیشتر
مقاله حاضر به غیرقابل مقایسه بودن نظریه فرهنگی اجتماعی ویگوتسکی (SCT) با برنامه های درسی آموزشی محبوب K-12 می پردازد که ادعا دارد در عمل به این نظریه پایبند است. (مک لئود، 2019). در این مقاله در مورد برنامههای درسی، مدلها و نظریههای اجتماعی معروف در رابطه با یادگیری زبان دوم بحث میکنیم. مثالهای منتخب برای مقایسههای قابل قیاس/غیرقابل قیاس برگرفته از برنامههای درسی پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه، و متون روانشناسیتربیتی هستند که همگی در درجه اول به عنوان آمادگی آموزشی برای معلمان پیش از خدمت استفاده میشوند. در عملیاتی کردن این مقایسهها برای قیاسپذیری/قیاس ناپذیری، ما استدلال میکنیم که توضیحات ویگوتسکی در مورد وحدت فکر و زبان، نزدیکترین حیطۀ رشد، ابزار میانجی برای یادگیری و توسعه، و چارچوب فراگیر او در مورد پرژیوانی و آگاهی در این متون و برنامه های درسی، به ویژه برای زبان آموزان زبان دوم که همواره در حوزۀ آموزش مهجور واقع شدهاند، به خوبی توسط این افراد مورد توجه قرار نگرفته است. نتیجهگیری کاربردی این بحث شامل استدلالهایی برای پیادهسازی کاملتر نظریه فرهنگی اجتماعی ویگوتسکی به جای راهبردهای سادهانگارانۀ چرخش اجتماعی و فراخوانی برای حمایت از دانشآموزان اقلیت زبان است.