نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی برای زبان آموزان زبان دوم: پرداختن به قابلیت های همسان با برنامه های درسی عمومی مدرسه محور

دکتر الساندرو روسبرو؛ دکتر جنیفر ویمر

دوره 11، شماره 2 ، مهر 1402، ، صفحه 183-204

https://doi.org/10.22049/jalda.2024.28049.1474

چکیده
  مقاله حاضر به غیرقابل مقایسه بودن نظریه فرهنگی اجتماعی ویگوتسکی (SCT) با برنامه های درسی آموزشی محبوب K-12 می پردازد که ادعا دارد در عمل به این نظریه پایبند است. (مک لئود، 2019). در این مقاله در مورد برنامه‌های درسی، مدل‌ها و نظریه‌های اجتماعی معروف در رابطه با یادگیری زبان دوم بحث می‌کنیم. مثال‌های منتخب برای مقایسه‌های قابل قیاس/غیرقابل ...  بیشتر